сряда, 9 февруари 2011 г.

От двете страни на барикадата

  
    Разни хора, разни идеали е казал писателят и наистина е така. Но хората винаги се обединяват от една обща цел. Когато 9 човека имат една обща цел, тогава те мобилизират своите качества, за да я постигнат. В процеса на реализация личните им качества винаги въздействат върху начините за постигане на целта. В социалистическото съзнание всички изглеждаше ясно. 9 души мислят и действат като един и целта се преследва лесно. Сега вече е друго. Времето показа, че всички сме различни и предизвикателството е да обединим различията си в една успешна формула. Но движещата сила си остава интереса. Ако 9 души имат общи интереси и воля да намерят обща формула за разрешаване на общ проблем, шансовете вече са различни. Защо ли използвам формулата от 9 души? Властите са определили 7 души за минимума за съмишленици. 7 души формират по закон сдружение с нестопанска цел. 7 души е минимума по закон за регистрация на Кооперация. Пък и аз добавям 2 души за резерва. В заключение - търся 7 души, които искат да пътуваме заедно между Благоевград и Перник. Разбира се повече от 7 са добре дошли, но времето ще покаже. На този етап пътуването ще е повече виртуално и емоционално, но ми е интересно: Кой пътува между Перник и Благоевград и за какво? Как пътува? Как би искал да пътува? Какво намира при своето пътуване и какво би исакал да намери. Аз ще започна пръв: 
     Първоначално започнах да пътувам от Перник към Благоевград, за да уча - висше образование. Предпочетох да живея на квартира. Времето прекарано в града ме "вкара" малко по малко в живота на благоевградчани. Пред мен се откриха и възможности и започнах работа. Все още работя в Благоевград, но не посмях да се преместя да живея в града. И отново съм на квартира. Това са само 80 километра, пътуват се за час - два. В края на седмицата предпочитам да съм при семейството си, в жилището си, вкъщи. Всички ученически мечти са ми останали в Перник. И част от студентските. Но работническите са в Благоевград. Работническата мечта - да имаш работа, да имаш пари, да се развиваш като професионалист. И разбира се това да е стабилна основа за стабилен личен живот. Но това са други теми, които са за други теми. Основният ми въпрос е има ли и други като мен? 

Няма коментари:

Публикуване на коментар